Thursday, 26 March 2009

"R" Bkn Teman Hidupku

Photobucket


umur aku 17 form 5..
aku br tukar sekolah..duk asrama..
aku br seminggu kat sekolah tu.
dulu aku tak kenal R tu siapa..
tiba aku masuk sekolah tu br la aku kenal dia..
kawan-kawan yang kenal kn aku dengan R..
mula-mula kami hanya kawan biasa..
tak la selalu sangat jumpa dengan R..

sebenarnye dr mule lg,aku tak la berapa nk suka sangat
dgn R ni,tp kawan-kawan aku selalu sangat dgn dia..
aku pun jadi terikut la..
dan aku juga tak sangka la yg aku minat kt die..
kenapa aku minat kt die..?
haaaa.. yang itu kita tak tau...ye...
mungkin sebab dia minat kt aku dulu..hehe

sejak dr tu aku mula rapat dgn dia..
sbb aku dh mule suka kt dia..
die pun x kisah..
kadang-kadang aku jmp dgn die pun seorang diri je..
dah tak bersama dgn kawan-kawan aku yg lain..
kami agak rapat skarang..
sampai aku tak rasa pun benda tu adalah salah..
aku tak pikir pun pasal Warden..
Guru Disiplin,Mak, Ayah,Guru Besar,Guru Kelas,tukang kebun apatah lagi..

setiap kali aku bersama R aku rase kn hidup ni..
macam aku yag punya..tiada siapa boleh menganggu kebahagian kami..
jiwa ku tenang ketika bersama R..kadang-kadang klw aku tension atau ada masalah
R lah yang banyak membantu meringan kan tekanan aku..


tapi benda tu tak lame ..
minggu tu ada program disekolah,waktu agak padat
hari tu dah dua hari aku tak jmp R.tak senang hidup aku dibuat nya..
jiwa kacau..Majlis sedang berlangsung,aku keluar senyap-senyap
pergi ke belakang bangunan untuk berjumpa R,rindu betul aku pdnya
dah dua hari tak jmp...

sedang kami bercumbu mesra,tiba-tiba satu suara menyapa..
"ini kerja kamu yer,ogr kt depan tgh buat pahala kamu buat dosa dibelakang
bagus nya ank-ank zaman sekarang ye!!" ust leman.guru disiplan rupaya..
alamak.!! habis,kantoi aku..ust leman terus merampas R dr tangan ku
kami terus dibawa ke bilik disiplin..

esoknya Ibu Bapaku dipanggil,sekolah sudah membuat keputusan agar aku digantung sekolah,aku dimarahi oleh kedua ibu bapa ku,pedih rasa nye bila di marahi
aku rasa malu sangat,aku yg selama ini mereka harapkan.rupenye x boleh harap..!!
harapkan pagar-pagar tengok aje.mengabihkan boreh jo..
aku mula rase kesal,terfikir sejenak.. R R R R..kau perosak aku R.
sebab kau aku kantoi dengan ust leman..
sebab kau mak bapak aku dipanggil,sebab kau aku digantung sekolah..
R kau bukan teman hidupku R...nyah kau dr hidup ku..
ROKOK..!!!

Amaran Kerajaan Merokok membahayakan kesihatan..
video

No comments: