Tuesday, 26 April 2011

Kongsi Ilmu

Photobucket

Bila belek-belek balik buku yang lama-lama.perasan ada satu muka surat yang diconteng tulisan agak pelik sikit,tengok balik rupanya bahasa rusia..bertuah rasanya dapat belajar di Mesir. Gedung segala ilmu, dapat berkenalan dengan ramai kenalan tak kira bangsa..dapat lah belajar sikit dengan sahabat-sahabat dari rusia ni..insyaAllah kita kongsi bersama walaupun sedikit tapi itu kan ilmu, pesan nabi.." Sampaikan lah kamu walau sepotong ayat.."

  1. Privet o zdactvui = selamat sejahtera
  2. Zdrastrui @ privet = apa khabar
  3. Ehto de delaesh shae = sedang buat apa (tgh watpe).
  4. Paka @ dacridaniya = selamat tinggal (bye)
  5. Harasyo = ok
  6. Panimayite = faham tak?
  7. Tbl xop owo hahnmae wb = belum tido?.

Te harasyo panimaesy.....

           Privet o zdactivui,zdrastrui? ehto de dealaesh shae...Panimayite?

kalau ada sahabat yang tahu, jika ada salah tolong betulkan k..skadar mencuba.syukran

Berjuang tiada full stop . .

Photobucket


Salam ukhwah fillah...

          Lama rasanya tak menulis, blog dibiarkan dah bersawang pun..masa balik ke Malaysia hanya berada di kampung bersama keluarga,tiada laptop, komputer, internet apa tah lagi tergendala lah segalanya,tapi hari ni macam dah ada semangat baru pulak nak menulis balik sebab dengki tengok blog orang lain di update slalu den punyo tak update2 pun....

InsyaAllah lepas ni kalau di beri rezki panjang umur dan panjang usia blog ni akan diupdate selagi mana boleh,mohon bimbingan dan sokongan sahabat2 yang lain untuk diteruskan perjuangan sama-sama kita berjuang di medan yang sama dengan matlamat yang sama agar islam itu dijunjung tinggi...bak kata pepatah dari seorag sahabat "Di mana bumi di pijak disitu Islam di junjung....syukran.