Wednesday 15 February 2012

Ya Allah...Hancurkan Rejim Bashar !!


Photobucket







Syeikh Dr.Yusuf Qardhawi berucap di Doha, Qatar berkaitan Syria~"Saya bersumpah ...dengan nama ALLAH Yang Maha Agung bahawa pertolongan semakin hampir, kemenangan semakin dekat, bahawa kita bakal meraikan kemenangan kita di Syria dan menyeru kepada tentera (Syria) agar berada bersama-sama rakyat."

RIYADH (Arrahmah.com) – Para imam shalat dan khatib di seluruh Arab Saudi mulai membacakan doa qunut nazilah dalam shalat lima waktu dan khutbah untuk jangka waktu satu bulan penuh. Hal itu sebagai wujud dukungan terhadap kaum muslimin Suriah.

Hal itu ditegaskan oleh Dr. Taufiq bin Abdul Aziz as-Sudairi, wakil mentri urusan masjid, dakwah, dan bimbingan Islam Arab Saudi. Seperti dilaporkan oleh harian Ar-Riyadh, As-Sudairi menyatakan departemen urusan masjid, dakwah, dan bimbingan Islam secara resmi telah mengizinkan para imam masjid dan khathib untuk membaca doa qunut nazilah bagi umat Islam Suriah selama satu bulan penuh.

As-Sudairi menyebutkan hal itu sebagai pengamalan dari sunah Nabi Muhammad SAW. Saat terjadi musibah atas kaum muslimin, Nabi Muhammad SAW membaca doa qunut nazilah, memohon kepada Allah SWT agar menyelamatkan kaum muslimin yang tertindas dan menghancurkan kaum kafir yang berbuat zalim kepada umat Islam. (muhib al-majdi/arrahmah.com)

Kami juga menyarankan agar semua rakyat Malaysia khususnya menggerakkan pelaksanaan solat hajat dan qunut nazilah ditempat masing-masing. Moga pertolongan Allah bersama rakyat Syria.

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers