Wednesday 6 January 2010

Dalam Peperiksaan.


Photobucket





ust Aizam dh blk,ust zul dh blk,ust taufiq dh sambung master,aku bila..aku??..bila..??

tinggal 10 hari lagi...SEPULUH HARI..!!
sedar la amer..!! tak kan kau nak sia-sia kan masa kau lagi taun ni..?



اَللَّهُمَّ لاَ سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَأَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزَنَ الصَّعْبَ إِنْ شِئْتَ سَهْلاً

Maksudnya: “Ya Allah! Tidak ada kesenangan melainkan pada perkara yang engkau jadikan kesenangan padanya. Dan engkau menjadikan kedukacitaan dan kesukaran sebagai mudah dan senang jika Engkau kehendaki.”


Jadual Peperiksaan aku : 


SABTU   16/1               TARIKH ADAB


ISNIN      18/1                FANNU MAQAL


SABTU   23/1               ILMU LUGHAH


RABU      27/1               QA`AQ BAHAS


SABTU    30/1               ARUDH




Allahumma ya Allah..aku pohon keampunan Mu ya Allah.


Ya Allah !Aku adalah hamba Mu dan anak dari hambaMu. Ubun-ubunku berada diatas tangan Mu. Janganlah Kau tinggalkan aku dalam keadaan berhajat melainkan kau tunaikan hajatku, janganlah kau tinggalkan aku dalam keadaan bermohon melainkan Kau penuhilah permohonan ku.

Ya Allah! Aku bermohon kepada Mu. Jika dengan kejayaan didalam peperiksaan ini membuatkan aku lebih beristiqamah dalam menyampaikan agamamu,maka izinkanlah kejayaan tersebut. Jika sebaliknya,aku pulangkan segala – galanya didalam pengetahuanmu.

Ya Allah, Ya Tuhanku....Sesungguhnya engkau mengetahui setiap perkara yang berlaku dan Engkaulah yang berkuasa atas perkara tersebut...Amin




nota + kuliah - tenet / doa x usaha = najah..insyallah..(".)


 

1 comment:

permySURI said...

lmbat @ cpt sesuatu yg dihajati adalh ujian dr NYA utk mlht sjauh mn thp kesabaran hmbaNya..yakinlah Allah Maha pemurah lg maha mengetahui..usah gusar jka hr ini kte msh brda di bawah..krn esok lusa sglnya bisa berubah..bitaufiq wannajah filimtihan..

hubbi fillah... >__<

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers